BMW 850 CSi Coupé M8
1 van 1510 wereldwijd!
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnopTitel dia
Schrijf uw onderschrift hierKnop
Kleur: Mauritiusblau Metallic
Kilometerstand:
120.811 km
Bouwjaar: 1993
Brandstof: Benzine
Vermogen:
381 pk
Transmissie: Handgeschakeld
Verkocht (Marge auto)
BMW 850 CSi Coupé E31 M8
BMW 850CSi M8
Hierbij bieden wij aan:
Hét vlaggenschip van BMW uit de jaren '90; de meest innovatieve auto die BMW destijds bouwde en ook veruit de duurste, met een Nederlandse nieuwprijs destijds van maar liefst 318.000 gulden(!); de BMW E31 850CSi.
De ontwikkeling van de E31 heeft BMW ongeveer 1 miljard Deutsche Mark gekost. De E31 zat dan ook vol met innovaties. Bijzonder is bijvoorbeeld de lage CW-waarde van slechts 0.29 die onder andere bereikt werd door de smalle neus van de carrosserie, de nauwsluitende rubbers tussen de panelen, de ruitenwissers die wegzakken achter de motorkap en het aerodynamische M pakket. Helaas kwam de 8-serie op ongelukkige tijd (oliecrisis) op de markt, waardoor de E31 helaas maar weinig is verkocht. De totaalproductie (1992-1996) van de CSi is blijven steken op slechts 1.510 exemplaren wereldwijd, wat de auto erg zeldzaam maakt.
De 850 CSi is de onofficiële BMW M8 en is dan ook door BMW M Motorsport ontwikkeld én gebouwd. Vandaar dat het chassisnummer begint met WBS en niet met WBA zoals de niet-M modellen van BMW. Zoals het een M betaamd, is de CSi versie zowel technisch als optisch grondig herzien door de ingenieurs bij BMW M.
Te beginnen met de (naar huidige maatstaven haast onbeschofte grote) 5.6 liter V12 motor. Gebaseerd op de M70 5.0 V12 is de motor volledig aangepast (o.a. opgeboord, voorzien van andere zuigers, betere koeling enz.) wat resulteerde in een vermogen van 381PK en maar liefst 550Nm koppel. De motor is zodanig aangepast dat het officieel een M motorblok is (S code) met de code S70B56. Het is ook meteen een van de meest zeldzame M motorblokken.
Overige aanpassingen die BMW M officieel heeft uitgevoerd bij de 850CSi t.o.v. van de reguliere 850i en 850ci zijn:
- Stuggere veren c.q. sportonderstel
- Directer stuurhuis
- M voor- en achterbumper, M spiegels
- M uitlaat met ronde pijpen met grote diameter
- Rode wijzers
- Grotere remmen (van de BMW M5)
- 25% Sperdifferentieel
- Oliekoeler op differentieel
Dit alles maakt de 850CSi niet alleen extra speciaal, het zorgt ook voor een beduidend dynamischer rijgedrag. Het gaat te ver om de 850CSi een hardcode sportauto te noemen, maar zo is hij ook helemaal niet bedoeld; dit is het soort auto waar je snel (top van bijna 300kmph) en comfortabel mee naar je zomerhuis in Monaco ‘vliegt’.
- BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
- Bouwjaar 1993
- 381PK / 550Nm koppel
Belangrijkste opties:
- Vollederen bekleding
- Electrisch verstelbare stoelen memory
- Originele lichtmetalen 17 inch BMW Throwing stars velgen
- ECC
Wilt u meer weten over onze auto's, diensten, of wilt u een bezichtiging plannen?
Laat het ons dan a.u.b. weten.