BMW 850 CSi M8

BMW 850 CSi Coupé M8

1 van 1510 wereldwijd!

Kleur:                                Hellrot 
Kilometerstand:       
  121.309 km

Bouwjaar:                       1993

Brandstof:             Benzine
Vermogen:           
381 pk

Transmissie:         Handgeschakeld

€ 77.495,- (Marge auto)

BMW 850 CSi Coupé E31 M8


BMW 850CSi M8

Hierbij bieden wij aan:


Hét vlaggenschip van BMW uit de jaren '90; de meest innovatieve auto die BMW destijds bouwde en ook veruit de duurste, met een Nederlandse nieuwprijs destijds van maar liefst 318.000 gulden(!); de BMW E31 850CSi. 

De ontwikkeling van de E31 heeft BMW ongeveer 1 miljard Deutsche Mark gekost. De E31 zat dan ook vol met innovaties. Bijzonder is bijvoorbeeld de lage CW-waarde van slechts 0.29 die onder andere bereikt werd door de smalle neus van de carrosserie, de nauwsluitende rubbers tussen de panelen, de ruitenwissers die wegzakken achter de motorkap en het aerodynamische M pakket. Helaas kwam de 8-serie op ongelukkige tijd (oliecrisis) op de markt, waardoor de E31 helaas maar weinig is verkocht. De totaalproductie (1992-1996) van de CSi is blijven steken op slechts 1.510 exemplaren wereldwijd, wat de auto erg zeldzaam maakt. 


De 850 CSi is de onofficiële BMW M8 en is dan ook door BMW M Motorsport ontwikkeld én gebouwd. Vandaar dat het chassisnummer begint met WBS en niet met WBA zoals de niet-M modellen van BMW. Zoals het een M betaamd, is de CSi versie zowel technisch als optisch grondig herzien door de ingenieurs bij BMW M. 

Te beginnen met de (naar huidige maatstaven haast onbeschofte grote) 5.6 liter V12 motor. Gebaseerd op de M70 5.0 V12 is de motor volledig aangepast (o.a. opgeboord, voorzien van andere zuigers, betere koeling enz.) wat resulteerde in een vermogen van 381PK en maar liefst 550Nm koppel. De motor is zodanig aangepast dat het officieel een M motorblok is (S code) met de code S70B56. Het is ook meteen een van de meest zeldzame M motorblokken. 


Overige aanpassingen die BMW M officieel heeft uitgevoerd bij de 850CSi t.o.v. van de reguliere 850i en 850ci zijn:

- Stuggere veren c.q. sportonderstel

- Directer stuurhuis

- M voor- en achterbumper, M spiegels

- M uitlaat met ronde pijpen met grote diameter

- Rode wijzers

- Grotere remmen (van de BMW M5)

- 25% Sperdifferentieel 

- Oliekoeler op differentieel


Dit alles maakt de 850CSi niet alleen extra speciaal, het zorgt ook voor een beduidend dynamischer rijgedrag. Het gaat te ver om de 850CSi een hardcode sportauto te noemen, maar zo is hij ook helemaal niet bedoeld; dit is het soort auto waar je snel (top van bijna 300kmph) en comfortabel mee naar je zomerhuis in Monaco ‘vliegt’.


Dit exemplaar is origineel Duits en is origineel geleverd in de indrukwekkende kleur BMW-Hellrot, op zwart vollederen interieur. Naar onze mening is dit de perfecte kleurencombinatie voor een M CSi-versie. 


De auto is in bijzonder goede staat voor zijn leeftijd en technisch is er veel aan vernieuwd. De auto rijdt daarom erg fijn en de motor en versnellingsbak werken naar behoren.

Optisch verkeert deze CSi in prachtige staat. De panelen sluiten mooi aan en het lakwerk verkeert in keurige staat. Het interieur is ook zeer netjes, met slechts lichte gebruikssporen, maar er zijn geen noemenswaardige beschadigingen.


De optionele sportstoelen waarmee de auto af-fabriek is afgeleverd, maken deze auto extra gewild en bijzonder.

    

 - BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)

- Bouwjaar 1993

- 381PK / 550Nm koppel

- APK t/m 10-2024

- Slechts 121.309 KM


Belangrijkste opties:

- Vollederen bekleding

- Sportstoelen

- Zwarte hemelbekleding

- Zonnescherm achter elektrisch

- Elektrisch verstelbare sportstoelen met memory

- Elektrisch bedienbare stuurkolom

- Originele lichtmetalen M Throwingstar velgen, 17 inch

- ECC

- Open dak

Wilt u meer weten over onze auto's, diensten, of wilt u een bezichtiging plannen?

Laat het ons dan a.u.b. weten.

+ 31 (0) 6 40 44 15 24 BEL MIJ TERUG
Share by: